tirto.id - Contoh soal PAT Bahasa Sunda kelas 8 Semester 2 dan jawabannya ini bisa dijadikan bahan latihan siswa untuk mempersiapkan ujian Penilaian Akhir Tahun (PAT) atau Ujian Akhir Sekolah (UAS).
PAT atau UAS adalah ujian sekolah untuk mengevaluasi sejauh mana peserta didik memahami berbagai materi pelajaran yang sudah diberikan oleh para guru di sekolah.
Salah satu materi PAT atau UAS adalah pelajaran Bahasa Sunda yang masuk dalam materi muatan lokal.
Untuk mengingatkan kembali para siswa kelas 8 mengenai berbagai materi muatan lokal Bahasa Sunda yang sudah diajarkan, berikut ini akan disampaikan kisi-kisi PAT atau UAS Bahasa Sunda kelas 8 semester 2.
Kisi-Kisi PAT Bahasa Sunda Kelas 8 Semester 2
1. Mengidentifikasi bentuk, struktur teks, unsur dan aspek kebahasaan rumpaka kawih.
Uraian materi: Rumpaka Kawih.
Indikator soal:
- Disajikan sebuah rumpaka kawih:
- Peserta didik mengidentifikasi bentuk dan struktur rumpaka kawih tersebut.
- Peserta didik menganalisis tema dan amanat rumpaka kawih tersebut
2. Mengidentifikasi struktur teks dan aspek kebahasaan teks warta (berita).
Uraian materi: Warta
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks warta:
- Peserta didik mengidentifikasi dan memahami teks berita berdasarkan pertanyaan 5W + 1H
- Peserta didik mengetahui definisi da mengenali warta
3. Memahami dan mengidentifikasi bentuk, struktur teks, dan aspek kebahasaan teks sisindiran.
Uraian materi: Sisindiran
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks sisindiran:
- Peserta didik mengidentifikasi bentuk atau jenis sisindiran tersebut (paparikan, rarakitan, atau wawangsalan)
- Peserta didik meneruskan penggalan sisindiran berdasarkan kaidah-kaidah dan aturan-aturan penulisan sisindiran
4. Memahami dan mengidentifikasi struktur teks dan aspek kebahasaan artikel tentang seni budaya Sunda.
Uraian materi: Artikel
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks artikel:
- Peserta didik menganalisis dan memahami teks artikel dengan tema seni budaya Sunda
- Peserta didik memahami jenis-jenis kesenian dan kebudayaan Sunda
5. Mengidentifikasi bentuk,struktur, kaidah, dan aspek kebahasaan guguritan pupuh durma dan mijil.
Uraian materi: Guguritan
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks guguritan:
- Peserta didik mengidentifikasi guguritan berdasarkan bentuk dan struktur berdasarkan kaidah pupuh Sunda
- Peserta didik menganalisis isi dan tema guguritan
6. Memahami dan mengidentifikasi fungsi sosial, struktur, dan aspek kebahasaan teks memandu acara dalam situasi formal dan non formal.
Uraian materi: Mandu Acara
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks Mandu Acara:
- Peserta didik mengidentifikasi struktura atau bagian dari penggalan teks tersebut
- Peserta didik mengidentifikasi penggalan teks mandu acara untuk kegiatan formal atau non formal
- Peserta didik mengidentifikasi tugas-tugas yang harus diemban oleh pembawa acara
7. Memahami dan mengidentifikasi struktur, unsur, dan aspek kebahasaan carita pondok.
Uraian materi: Carita Pondok.
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks Carita Pondok:
- Peserta didik menganalisis unsur intrinsic dari penggalan carita pondok
- Peserta didik memahami dan menganalisis isi dari carita pondok
8. Memahami dan mengidentifikasi struktur teks dan aspek kebahasaan teks laporan.
Uraian materi: Laporan Kajadian
Indikator soal:
- Disajikan sebuah teks laporan kajadian:
- Peserta didik mengidentifikasi teks laporan kejadian untuk dapat memahami isi teks tersebut
Soal PAT Bahasa Sunda Kelas 8 Semester 2
Berikut ini contoh soal PAT atau UAS Bahasa Sunda kelas 8 semester 2:
1. Puisi nu kauger (terikat) ku guru lagu, guru wilangan jeung jumlah padalisa dina sapadana (setiap bait) disebut .....
A. Sajak
B. Pupujian
C. Pupuh
D. Guguritan
Jawaban: C
2. Nu dimaksud guru lagu teh nyaeta .....
A. Jumlah suku kata dina tiap padalisan
B. Karangan pondok wangun ugeran anu disusun dina wanda pupuh
C. Sora vokal ahir dina unggal padalisan/ baris
D. Ngahaleuangkeun (menyanyikan) guguritan
Jawaban: C
3. Aya sabaraha jumlah pupuh teh?
A. 4
B.2
C.13
D.17
Jawaban: D
4. Pupuh dibagi sabaraha bagian .....
A. 4
B. 17
C. 2
D. 13
Jawaban: C
5. Solawat miwah salam mangga urang haturkeun ka jungjunan urang sadaya, Nabi Muhammad SAW, ka para sohabatna, ka kulawargina, tur dugi ka urang salaku umatna.
Ungkara diluhur teh di omongkeun ku pangjejer acara dina bagean .....
A. Do'a C. Bubuka
B. Eusi
C. Bubuka
D. Panutup
Jawaban: C
6. Bilih aya kacaletot basa (kalau ada salah kata) abdi salaku pangjejer acara, hapunteun (maaf) ka sadayana.
Ungkara diluhur teh biasana diomongkeun ku pangjejer acara dina bagean .....
A. Eusi
B. Panutup
C. Do’a
D. Bubuka
Jawaban: B
7. Pikeun nyaho amanat dina hiji carita, urang kudu .....
A. Bisa nyieun carita heula sorangan
B. Bisa nyieun carita anu panjang heula
C. Maca éta carita tilu kali balikan
D. Maca éta carita nepi ka réngse
Jawaban: D
8. Lamun bisa ..... inditna ulah sosorangan, méh aya batur ngobrol! Kecap nu merenah pikeun ngalengkepan kalimah di luhur nya éta .....
A. Téh
B. Mah
C. Téa
D. Waé
Jawaban: B
9. Kecap 'téh, mah, baé, ogé, deuih, kénéh, téa' ka asup kecap .....
A. Pangantep
B. Panganteur
C. Panganteb
D. Pangantetep
Jawaban: C
10. Dina nyaritakeun laporan kajadian umumna maké ragam basa hormat.
Ragam basa hormat maksudna .....
A. Basa anu kasar
B. Basa anu gaul
C. Basa anu lemes
D. Basa anu akrab
Jawaban: C
11. Dina nulis laporan kajadian téh urang nyaritakeun .....
A. Hiji kajadian ti mimiti nepi ka ahir
B. Hiji kajadian anu pikagumbiraeun wungkul
C. Kajadian anu ngandung unsur pamohalan
D. Kajadian anu can pernah kaalaman sama sakali
Jawaban: A
12. Kadaharan has wewengkon Garut nya éta .....
A. Manisan
B. Peuyeum
C. Moci
D. Dodol
Jawaban: D
13. Maos ayat suci Alqur'an biasana aya dina ..... acara
A. Bubuka
B. Tengah-tengah
C. Ahir
D. Panutup
Jawaban: A
14. Pancén panata acara téh di antarana .....
A. Maoskeun ayat suci Alqur'an sareng saritilawahna
B. Nepikeun laporan ngawakilan panata calagara
C. Ngatur jalanna acara ti mimiti nepi ka réngsé
D. Nangtukeun saha waé nu kudu ngeusi acara
Jawaban: C
15. Panata acara sok disebut ogé .....
A. Narasumber
B. Moderator
C. Penyiar
D. Protokol
Jawaban: D
16. Runtuyan acara dibuka ku .....
A. Biantara
B. Salam bubuka
C. Hiburan
D. Salam panutup
Jawaban: B
17. Bédana carpon jeung dongéng nya éta .....
A. Carpon mah caritana leuwih panjang ti dongéng
B. Carpon mah eusina henteu ngandung unsur pamohalan kawas dongéng
C. Carpon mah caritana leuwih pondok ti dongéng
D. Carpon mah nyaritakeun manusa, dongéng mah nyaritakeun sasatoan
Jawaban: B
18. Sacara jembar, budaya téh aya ..... unsur.
A. 5
B. 6
C.7
D.8
Jawaban: C
19. Tujuan artikel pikeun .....
A. Méré élmu anyar anu kudu ditalungtik heula ku nu maca
B. Méré informasi nu tétéla ngeunaan hiji perkara ka nu maca
C. Méré pertanyaan-pertanyaan anu kudu dijawab ku nu maca
D. Méré hiburan anu pikaseurieun ka nu maca
Jawaban: B
20. Di handap ieu rupa-rupa kasenian budaya ti daérah Jawa Barat, iwal .....
A. Sisingaan
B. Kuda Renggong
C. Barongsai
D. Reak
Jawaban: C
21. Kasenian budaya ti Kabupatén Sumedang nya éta .....
A. Bebegig Sukamantri
B. Kuda Rénggong
C. Sisingaan
D. Badéng
Jawaban: B
22. Gamelan, pupuh, jaipongan, ka asup kana unsur budaya .....
A. Kasenian
B. Téhnologi jeung pakakas
C. Élmu pangaweruh
D. Basa
Jawaban: A
23. Dina prakna, panata acara sorana kudu .....
A. Laun jeung béntés
B. Tarik jeung béntés
C. Bedas jeung béntés
D. Ngagorowok jeung béntés
Jawaban: C
24. Ieu dihandap nu teu kaasup (yang tidak termasuk) kana acara resmi diatur ku pangjejer acara, nyaeta .....
A. Upacara adat di nu hajat
B. Ulang Tahun
C. Upacara bandera
D. Upacara adat di nu hajat
Jawaban: B
25. Ieu dihandap ditataan runtuyan nu sok aya dina acara resmi, iwal (kecuali) .....
A. Niup lilin jeung motong kueh
B. Acara poko
C. Bubuka
D. Pangbagea/ sambutan
Jawaban: A
26. Tata krama waktu ngajejeran acara, iwal (kecuali) .....
A. Kudu geulis jeung bisa ngahaleuang (nyanyi)
B. Basa nu dipake kudu direka sing merenah
C. Make pakean nu sopan atawa luyu (sesuai) jeung tema acara
D. Sora kudu jelas atawa bedas
Jawaban: A
27. Karya sastra anu direka dina basa lancaran (prosa) kalawan ukuranana pondok disebut .....
A. Carpon
B. Sajak
C. Novel
D. Wawaran
Jawaban: A
28. Anu disebut latar dina carpon teh .....
A. Gagasan nu ditepikeun ku pangarang
B. Waktu jeung tempat lumangsungna kajadian dina carita
C. Jalan carita atawa runtuyan kajadian dina carita
D. Perkara nu bisa di pahami eusi caritana
Jawaban: B
29. Kajadian anu luar biasa tur mikat hate (istimewa) teh disebutna .....
A. Informasi
B. Warta
C. Fakta
D. Peristiwa
Jawaban: D
30. Laporan peristiwa umumna dilaksanakeun ku .....
A. Konstruktif
B. Wartawan
C. Siswa
D. Panalungtikan (penelitian)
Jawaban: D
Penulis: Lucia Dianawuri
Editor: Yulaika Ramadhani